Kwaliteit
Om optimale zorg te kunnen verlenen aan patiënten hecht SA Logopedie veel waarde aan de kwaliteit en deskundigheid. Binnen SA Logopedie handelen we volgens de normen en richtlijnen van de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF) en het Kwaliteitsregister Paramedici. Binnen SA Logopedie vinden wij het essentieel om te werken volgens de nieuwste richtlijnen om zo kwalitatieve zorg te verlenen aan patiënten.
Privacy
SA Logopedie houdt zich aan de privacywetgeving AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) en de WGBO (Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst).
Klachtenregeling
SA Logopedie hoopt uiteraard dat de logopedische zorg aan uw wensen voldoet. Het zou voorkomen dat u niet tevreden bent met de aanpak of werkwijze van de logopedist. Mocht u klachten en opmerkingen hebben, dan vinden we het fijn dat u dat eerst bespreekt met de logopedist, zodat er samen tot een goede oplossing gekomen kan worden.
Het klachtenrecht voor patiënt staat beschreven in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). De klachtenregeling van de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF) is hieraan verbonden. In de praktijk kunt u informatie over de klachtenregeling vinden.
Vergoeding
Kinderen tot 18 jaar
Logopedische behandelingen voor kinderen tot 18 jaar worden volledig vergoed vanuit de basisverzekering door uw zorgverzekeraar.
Volwassenen
Voor de vergoeding van de logopedische behandelingen voor volwassenen dient u rekening te houden met de zogenoemde eigen risico.
Afspraak afzeggen
Indien u afspraken verzuimt of niet tijdig (24 uur van te voren telefonisch, per sms of e-mail) afmeldt kunnen de kosten bij u in rekening worden gebracht. Deze kosten zijn opgenomen in de behandelovereenkomst.